Zborul inaugural pentru #T4 va fi pe ruta Iași – Otopeni, iar pe 31 martie va fi programat și primul zbor în spațiul Schengen.
“Construirea noului aeroport este cea mai mare investiție publică din județul Iași, din ultimii 30 de ani, pe care am reușit să o implementăm cap coadă în acest mandat. De săptămâna aceasta, T4 devine funcțional și vom putea zbura de pe al doilea cel mai mare aeroport din România!”, a declarat președintele CJ, Costel Alexe.
În același timp, traficul non-Schengen va fi procesat prin terminalul T3, însă pasagerii vor face check-in-ul și controlul de securitate tot în T4, transferul în T3, pentru controlul documentelor, realizându-se printr-o pasarelă pietonală.
Reamintim că terminalul #T4 a trecut printr-un proces rapid de operaționalizare, activitate complexă urgentată de intrarea României în spațiul aerian Schengen, inaugurarea fiind programată inițial pentru luna mai.
Pregătirea noului terminal în mai puțin de trei luni a presupus îndeplinirea mai multor obiective:
– finalizarea lucrărilor de modificare a fluxurilor non-Schengen în terminalul T3, inclusiv signalectica din terminale
– realizarea demersurilor privind obținerea avizelor pentru recertificarea aeroportului
– finalizarea recepției lucrărilor la terminalul T4
– familiarizarea angajaților cu noul terminal și instruirea acestora în ultilizarea noilor echipamente
– finalizarea licitațiilor pentru toate serviciile necesare în T4 (ex. servicii de curățenie etc.)
– finalizarea licitației pentru închirierea spațiilor destinate activității comerciale – vendomate, în derulare fiind cele pentru ATM-uri și ticketing, iar curând vor începe și licitațiile pentru cafenele și rent-a-car.
Romeo Vatră, Directorul General al Aeroportului Iași: “Intrarea în Schengen, anunțată la început de an, a devansat calendarul operaționalizării terminalului T4. Prin urmare, am apăsat pedala de accelerație pentru a putea opera zboruri Schengen și non-Schengen în ultima zi de martie. Din cauza timpului comprimat, ne concentrăm pe minimul necesar de funcționare a terminalului: să asigurăm fluidizarea fluxurilor,separarea pe zone, confortul, siguranța și securitatea pasagerilor și a aeronavelor. Volumul de muncă este imens, presiunea e maximă, timpul foarte scurt. Există însă entuziasm, dorință de implicare și o efervescență cum nu cred că s-a mai văzut de când s-a lucrat la pista nouă. Chiar dacă nu va fi totul perfect în primele zile de operare, am demonstrat că putem găsi soluții, că avem capacitate de adaptare. Am încredere că pasagerii noștri vor înțelege că pentru a pune totul la punct mai e nevoie de timp, dar mai mare va fi bucuria lor, a echipajelor și a angajaților deopotrivă când vor folosi terminalul modern. Totodată, sunt recunoscător tuturor celor care au înțeles că fără colaborare și un efort comun susținut nu puteam finaliza operaționalizarea mai repede decât era prevăzut”.