În perioada 14 – 18 noiembrie, doi elevi cu cerințe educative speciale de la Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu” Iași, Georgiana Bucătariu și Denis Luca, împreună cu cadrele didactice Andreea Cojocaru, Andreea Iurea și Adina Patraș au participat la cea de a treia mobilitate în cadrul proiectului Erasmus + ”Together, Stronger!” ( 2020-1- RO01-KA229-079906) în Mersin, Turcia alături de cadre didactice și elevi din țările partenere Turcia, Portugalia, Lituania și Macedonia de Nord.
Mobilitatea s-a desfășurat la Școala „Abdulkadir Perșembe Vakfi Imam Hatip Ortaokulu” din Mersin, regiunea Adana, unde activitățile desfășurate pe parcursul celor cinci zile au avut la bază principiile și metodele utilizate în pedagogia „Montessori”.
Valorificarea abordării pedagogiei Montessori în cadrul proiectului Erasmus+ ”Together, Stronger!” (Împreună, Mai Puternici) are ca scop aprofundarea educației formale, lingvistice, de comunicare și interculturale. Întreaga experiență a constat în activități educative, jocuri antrenante desfășurate în aer liber, activități de explorare senzorială, unde metodele din pedagogia Montessori au fost suport și pentru dezvoltarea abilităților de adaptare la viața cotidiană.
Prima zi a mobilității a fost destinată cunoașterii și prezentării fiecărui membru din proiect, a zonei din care provine și a școlii pe care o reprezintă. Elevii au pictat scoici culese de pe malul Mării Mediterane, conuri de brad, utilizând culori specifice țării de apartenență, după care au plantat, alături de cadrele didactice însoțitoare flori și puieți de măslin, simboluri ale păcii și prieteniei. Ziua s-a încheiat cu o întrevedere cu reprezentantul ministerului educației, responsabil de regiunea Adana.
Ziua a doua a debutat cu un atelier de confecționare a unor zmeie, în culorile specifice steagului țării de apartenență, după care au vizitat Grădina Zoologică din orașul Tarsus. Munca în echipă, îmbogățirea abilităților de comunicare (au fost utilizate toate formele de comunicare), împărtășirea cunoștințelor, a culturii, a limbii au avut la bază elemente ale pedagogiei Montessori. Apoi, elevii au lansat împreună zmeiele confecționate pe malul mării în Silifke, activitățile de educație și explorare senzorială continuând la Peșterile Heaven and Hell, unde elevilor le-au fost prezentate elementele proceselor metamorfice care au dus la crearea acestor formațiuni naturale, dar și plantele rare, specifice acestui tip de climat.
Ziua a patra a fost dedicată activităților sportive în parcul de joacă Macera Park, unde elevii, însoțiți de cadrele didactice au folosit tiroliana și au mers pe trasee punctate, depăsind diverse obstacole. Ultima zi a proiectului a constat în desfășurarea jocurilor specifice țărilor participante – jocuri de mișcare și de explorare senzorială, cu inserări de elemente din pedagogia Montessori. Pe parcursul celor 5 zile toți participanții au beneficiat de o experiență inedită, în care comunicarea a depășit barierele verbale, iar copiii au reușit să își dezvolte empatia, compasiunea și toleranța.