Ca la fiecare debut de an calendaristic, echipa Teatrului Luceafărul a privit retrospectiv către ultimele 12 luni de activitate. Datele statistice arată foarte bine, atât din perspectivă cantitativă, cât și calitativă.
Trei premiere au îmbogățit repertoriul curent: CENUȘĂREASA după Ch. Perrault (regia: Aurelian Bălăiță, scenografia: Alina Dincă Pușcașu, muzica: Romeo Cozma, dramatizarea: Vasilica Bălăiță, coregrafia: Alice Veliche, distribuția: Camelia Dilbea – Cenușăreasa; Carmen Mihalache – Mama; Cătălin Cucu – Tata; Elena Zmuncilă – Mama vitregă; Ioana Corban, Beatrice Volbea – Surorile; Dragoș Maftei – Regele, George Cocoș – Prințul, Sebastian Munteanu – Timpul; Claudiu Gălățeanu, Alex Iurașcu, Iulia Deloiu Trif, Raluca Pintilie –Curteni); DEGEȚICA după H..Cr. Andersen (dramatizare Oltița Cîntec, regia: Ion Ciubotaru, scenografia: Constantin Butoi, distribuția: Dragoș Maftei – Rândunelul; Iulia Deloiu Trif – Mama; Ioana Iordache – Zâna; Liliana Mavriș Vârlan – Degețica; Raluca Pintilie – Broasca cea Urâtă; Claudiu Gălățeanu – Fiul broaștei, Oac cel Frumos; Ioana Iordache, Iulia Deloiu Trif, Alexia Botezatu – doi peștișori și un rac); Ioana Iordache – Fluturașul; Cosmin Rotariu -Cărăbușul; Raluca Pintilie, Ioana Iordache, Alexia Botezatu – Trei cărăbușe; Iulia Deloiu Trif – Cenușica Șoarecele de câmp); Claudiu Gălățeanu – Cârtițoiul; Cosmin Rotariu – Prințul florilor); URIAȘUL EGOIST după Oscar Wilde (dramatizarte Daniela Șilindean, regia: Radu Nica, decor: Ioana Popescu, costume: Cristina Milea, coregrafie: Florin Fieroiu, muzica Vlaicu Golcea, asistentă regie: Irina Elena Caraulă, asistenta muzică: Oana Hodade, distribuție: Claudiu Gălățeanu, Alex Iuraşcu, Ioana Iordache, Aurelian Diaconu, George Cocoş, Ioana Corban, Camelia Dilbea, Beatrice Volbea).
Gradul de ocupare a sălilor a fost de 97 %, dar fiind faptul că în primele două luni ale lui 2022 regulile pandemice nu îngăduia ocuparea lor în totalitate. Aproximativ 55.000 de spectatori au urmărit reprezentațiile la cele două săli ale instituției.
Și selecțiile în festivaluri au fost multe. Spectacolul STAȚIA CLOVNILOR a fost inclus în programele mai multor asemenea manifestări: Festivalul Internațional de Teatru ″Povești″ Alba Iulia, Festivalul Internațional de Animație ″Gulliver″ Galați, Festivalul Internațional Zilele Teatrului Municipal ″Matei Vișniec″ din Suceava, Stagiunea Estivală a Artelor Spectacolului Constanța, Festivalul Internațional ″Puck″ Cluj Napoca. Spectacolul D‵ALE LUI PĂCALĂ a fost parte a Festivalului în aer liber ″Wonder Puck″ din Cluj Napoca.
Artiștii de la Luceafărul au reintrat în circuitul internațional după pauza impusă pandemic. Actorii au susținut un număr de cinci reprezentații cu spectacolul STAȚIA CLOVNILOR în cadrul prestigiosul Edinburgh Festival Fringe, unul dintre cele mai importante evenimente de gen din Europa, care a ajuns la ediția cu numărul 75, în fața unui numeros public internațional.
La capitolul distincții figurează spectacolul STAȚIA CLOVNILOR a cărui distribuție a obținut, la Festivalul Internațional ″Puck″ Cluj Napoca, Premiul ″Mona Marian″ pentru interpretare colectivă.
Evenimentele cu tradiție organizate de Teatrul Luceafărul și-au continuat seria. A 15-a ediție a Festivalului de teatru școlar ″Hai la teatru!″ (23-24 martie) a reunit 24 de trupe, un total de 295 de elevi artiști și 35 profesori coordonatori.
A 15-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr Iași (FITPTI) s-a desfășurat între 1-9 octombrie (cu un Prolog Showcase al Teatrului Luceafărul, pe 30 septembrie), sub genericul ″conflict/confruntare″. Invitați din 18 țări (Austria, Canada, Belgia, Egipt, Elveția, Franța, Germania, India, Italia, Marea Britanie, Mexic, Polonia, Republica Moldova, România, Spania, Ucraina, Ungaria, SUA) au asigurat punctele unui program dens și variat, un total de peste 150 de evenimente defășurate în peste 20 de locuri din oraș.
În cadrul Festivalului Național de Teatru (FNT) din București, teatrologul Oltița Cîntec, directorul artistic al Teatrului Luceafărul, a susținut un atelier de critică teatrală, iar actorul George Cocoș a coordonat un workshop de actorie. De asemenea, tot în FNT, la secțiunea lansări de carte, a fost prezentat volumul colectiv bilingv coordonat de Oltița Cîntec, Sub vremuri. Teatru și conflict/Sign of the Times. Theatre and Conflict, editat de Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr. Printre contributori se află nume consacrate ale analizei teatrale actuale Irina Wolf (Austria), Mirella Patureau (Franța), Iulia Popovici, Daniela Șilindean, Oana Stoica, Oana Cristea Grigorescu, Cristina Rusiecki, Mihaela Michailov, Oltița Cîntec. Traducere în engleză – Carmen Tărniceru și Mircea Sorin Rusu.
În luna decembrie, regizorul Constantin Brehnescu, seniorul de vârstă al trupei (lucrează în teatrul ieșean pentru copii și tineret din anul 1951), și teatrologul Oltița Cîntec, curatorul Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (încă de la prima lui ediție, 2008, imaginând nu mai puțin de 15 ediții ale acestui eveniment care a primit labelul “festival remarcabil” de la Asociația Europeană a Festivalurilor, organism cu sediul la Bruxelles) au devenit Cetățeni de Onoare ai Iașiului. Un semn de recunoaștere publică a contribuției lor la cultura orașului și la promovarea ei în întreaga lume.