Consiliul Județean Iași a găzduit, astăzi, o ședință de lucru în cadrul căreia au fost analizate variantele de traseu propuse de CNAIR pentru asigurarea legăturii Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași și viitorul Spital Regional de Urgență Iași. Alături de conducerea CJ Iași, au participat reprezentanți ai CNAIR, ai Primăriei Municipiului Iași, ai UAT-urilor din județ, Camerei de Comerț și Industrie, ai instituțiilor avizatoare, precum și reprezentanți ai societății civile.
“Consiliul Județean este cel care urmează să emită certificatul de urbanism pentru viitorul traseu al drumului de legătură cu Aeroportul Internațional Iași și SRU, iar întâlnirea de astăzi ne-a oferit o ocazie în plus de a stabili dacă sunt condiționalități sau riscuri care nu au fost luate deja în calcul.Suntem la momentul în care, la nivelul executivului Consiliului Județean, cristalizăm un răspuns către CNAIR, iar pentru asta așteptăm și punctele de vedere de la Primăria Municipiului Iași, Primăria Aroneanu și Primăria Holboca, dar și de la alte instituții avizatoare care au observații de făcut. Din punctul nostru de vedere, este foarte bine că această infrastructură se face, că va avea în vedere și conectarea cu viitoarea VO Iași – Est și va fi în corelare și cu viitoarea infrastructură dezvoltată în zonă de DJADP. Susținem și punctul de vedere exprimat de Primăria Municipiului Iași de a stabili punctul zero al proiectului la intersecția cu Bd. C.A. Rosetti, pentru a integra cât mai bine dezvoltarea în zona respectivă”, a declarat Marius Sorin Dangă, vicepreședinte al Consiliului Județean Iași.
Varianta 1 de traseu are o lungime de 11,42 km , iar varianta 2 are 14,2 km.
“Am considerat zona din imediata apropiere a viitorului Spital Regional de Urgență ca fiind kilometrul zero de plecare al celor două variante. Traseul este comun până în zona kilometrului 2, iar de aici Varianta 1 urmează partea de vest a localității Rediu Aldei, între localitate și pădure, iar Varianta 2 se duce pe partea de est, pe versantul opus localității. Traseul lor redevine comun în zona autostrăzii. Noi ca și recomandare avem alternativa 2 de traseu”, a precizat Ciprian Toderașcu, reprezentant al firmei Consitrans, cea care se ocupă de proiectare.
“Alternativele de traseu pentru legătura dintre autostradă și municipiul Iași fac parte din contractul de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic de execuție pentru autostrada A8 Tg. Neamț – Iași – Ungheni. Au fost analizate în cadrul Analizei multicriteriale aferente autostrăzii, dar, din păcate, nu au avut un nivel de rentabilitate satisfăcător, ambele variante fiind sub pragul minim. S-a luat decizia în cadrul Ministerului Transporturilor ca aceste drumuri de legătură să fie, totuși, realizate la nivel de Studiu de Fezabilitate, iar procedura prin care ajungem la această finalitate este de a semna un alt contract în cadrul contractului de autostradă, care va avea o durată de 10 luni. Drumul de legătură va avea două benzi pe sens cu separator median și, în funcție de studiile de trafic, vom vedea dacă va avea profil de drum expres sau un profil de drum național cu două benzi. Ca și valoare estimată, realizarea Studiului de fezabilitate va fi în jurul a 3 milioane de lei, contractul urmând să fie semnat în aproximativ două săptămâni’’, a declarat Adrian Udeanu, directorul Departamentului Inginerie şi Analiză Documentaţii din CNAIR.
CNAIR a lansat și în consultare publică alternativele de traseu propuse pentru realizarea drumului de legătură care va asigura conexiunea între Autostrada A8 și Aeroportul Internațional Iași și Spitalul Regional Iași. Completând chestionarul disponibil prin accesarea link-ului de mai jos, persoanele interesate își pot exprima opiniile cu privire la variantele de traseu propuse sau pot face noi propuneri.