Indicatorii tehnico-economici necesari construirii 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗧𝗮𝗿𝗴𝘂 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁 – 𝗜𝗮𝘀𝗶 – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 au fost avizați, astăzi, în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Acest tronson de autostradă face parte din Autostrada Unirii #A8, iar principalele caracteristici prevăzute sunt:
101 structuri (poduri și tunele)
14 tuneluri
4 spații de servicii
2 Centre de Intreținere și Coordonare
11 noduri rutiere
6 parcări de scurtă durată
Valoarea totală estimată este de 26,39 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Următorul pas constă în înaintarea documentației către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pentru a fi avizată în Consiliul Interministerial și, ulterior, poate fi aprobată în Guvernul României și demarată procedura de licitație.
Traseul acestui tronson se desfăşoară pe teritoriul judeţului 𝗜𝗮𝘀𝗶, având ca punct de începere localitatea Moțca și tranzitând localitățile Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipilu Iași si Ungheni, unde va avea loc conexiunea cu noul pod la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni.
“Mulțumesc Consiliului Județean Iași și domnului președinte al acestuia, Costel Alexe, dar și autorităților publice locale pentru colaborarea și implicarea în promovarea acestui proiect! Așa cum am mai spus, prioritizăm Autostrada Unirii #A8 pentru a lega Moldova și Republica Moldova de Transilvania și Europa, traversând munții Carpați. Este, de asemenea, un proiect major de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021”, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel-Ionel Scrioșteanu.