
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că a fost emis Acordul de Mediu pentru un nou pod rutier peste Prut, în locul celui existent, la Albița (RO) – Leușeni (MD), acesta fiind cel de-al doilea pod rutier care va fi construit peste Prut.
Podul peste Prut de la Albița (RO) – Leușeni (MD) va contribui la îmbunătățirea traficului rutier dintre Republica Moldova și România și va fi și un punct de conexiune între viitorul Drum Expres Tișița-Albița și drumul de patru benzi care va asigura accesul la punctul vamal de pe teritoriul Republicii Moldova.
Lucrările acestuia presupun demolarea podului vechi și reconstrucția unui pod nou, având următoarele caracteristici principale:
două benzi de circulație pe sens
161 metri lungime totală, din care lungime suprastructurii este de 150 metri
complex de 2 poduri paralele
trotuare pe ambele sensuri de mers
modernizarea și dotarea Punctului de Trecere a Frontierei
8 km de drum de acces pe partea moldoveană cu două benzi pe fiecare sens de mers către Chișinău.
În luna Ianuarie a fost solicitată finanțare europeană, pentru realizarea investiției, iar valoarea totală a proiectului este de 87.555.101,34 euro, din care finanțarea UE este 50%, respectiv 43.777.550,67 euro. Sprijinul CEF solicitat de beneficiarul român este de 16.999.350,67 EUR cofinanțare constructie pod, diferența pentru investitii in Republica Moldova in baza parteneriatului.
Procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractului de execuție a lucrărilor va fi demarată în câteva luni prin #CNAIR.
“Investiția de la Albița este una de importanța majoră, pentru că reprezintă un punct solid de conexiune, în perspectivă, între drumul expres Tișița-Albița, care face legătura rutieră cea mai rapidă între cele două capitale românești, București și Chișinău, și drumul de patru benzi ce va asigura accesul la punctul vamal de pe teritoriul Republicii Moldova.
Am spus-o și o repet: țin foarte mult să nu întârziem nicio zi cu emiterea acordurilor de mediu, mai ales pentru proiectele de infrastructură, și mă bucur de fiecare dată când, la ministerul Mediului, etapa de avizare, cu respectarea legislației, reprezintă cea mai scurtă procedură din întregul traseu al unei investiții”, a declarat ministrul Mediului, Mircea Fechet.