
Se lucrează intens pe șantierul primului pod rutier la nivel de autostradă construit peste Prut după 60 de ani. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, stadiul este următorul:
continuă forajele la culeea podului de pe malul Republicii Moldova;
a fost pregătită platforma necesară forajelor pilei care se află în proximitatea Prutului;
a fost aprovizionată organizarea de șantier cu materiale suplimentare;
au fost finalizate drumurile de acces în șantier;
a fost realizată rampa de acces necesară pentru execuția lucrărilor la pila 1 pe malul Prutului;
continuă lucrările și pe malul drept al Prutului.
Durata execuției este de 18 luni, iar sursa de finanțare este asigurată din 𝗳𝗼𝗻𝗱𝘂𝗿𝗶 𝗲𝘂𝗿𝗼𝗽𝗲𝗻𝗲 𝗻𝗲𝗿𝗮𝗺𝗯𝘂𝗿𝘀𝗮𝗯𝗶𝗹𝗲, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA (~40 milioane euro), prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei #CEF.
Principalele caracteristici ale acestui obiectiv de investiții sunt:
261,20 m lungime pod nou peste Prut, din care 130,60 m pe teritoriul României
câte un pod pentru fiecare sens de circulație
2 benzi pe sens + trotuare
13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
8 m lățime parte carosabilă
1 km lungime traseu
4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Podul de Flori peste Prut de la Ungheni este cea mai importantă structură de infrastructură de transport construită vreodată peste Prut, care va conecta România și Republica Moldova și va face legătura între o autostradă care va trece Carpații (Autostrada Unirii #A8) și o autostradă spre Chișinău, fiind inclus în rețeaua de transport transeuropeană.





