Aproximativ 315 reprezentații susținute la sediu și în deplasare au însumat circa 41.000 de spectatori la reprezentațiile proprii și la cele din evenimentele organizate de Teatrul Luceafărul din Iași în sezonul recent încheiat. Titlurile noi care au îmbogățit afișul instituției ieșene pentru copii și tineret au fost Hikikomori de Holger Schober (spectacol pentru tineret), Stația clovnilor creație nonverbală de Ana Crăciun Lambru (spectacol pentru întreaga familie), Cenușăreasa după Charles Perrault și Degețica după H. Cr. Andersen (ambele, spectacole pentru copii), echipa artistică onorând astfel toate categoriile de public pentru care, conform titulaturii, trebuie să lucreze.
Valoarea producțiilor realizate le-a adus artiștilor de la Luceafărul selecții în mai multe festivaluri de gen. Astfel, Stația clovnilor a fost înscris în programul festivalurilor de la Alba Iulia, Galați și Suceava. El va participa, pe 15 iulie, și la Stagiunea Estivală a Artelor Spectacolului de la Constanța. Hikikomori a fost parte a Festivalului Tinerilor Regizori organizat de Teatrul Național ″Marin Sorescu″ din Craiova, unde a făcut o impresie foarte bună atât datorită temei abordate, cât și dezvoltării ei scenice datorate regizorului Tudor Nicorici.
Alte spectacole din repertoriul permanent au fost susținute în deplasare la Suceava, Podu Iloaiei și Coarnele Caprei, intenția fiind asigurarea accesului la teatru tuturor celor doresc.
Cel mai important eveniment al stagiunii a fost cea de-a 14-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (1-10 octombrie 2021). Acesta a reunit sub tema ″artă și tehnologie″ un total de peste 100 de evenimente live (indoor, outdoor), online (live streaming, video streaming) și în eter. În 20 de locuri din oraș a fost teatru în scenă, pe stradă, în vitrine, teatru radiofonic, teatru accesibilizat pentru persoane cu deficiențe de auz și văz, instalații imersive receptate prin intermediul ochelarilor VR, improvizație online moderată de inteligența artificială, teatru făcut pe un text scris de un robot, expoziții, conferințe, lansări de carte, workshop-uri, demonstrații realizate de roboți etc. Cele mai multe dintre ele au fost în exclusivitate națională, susținute de creatori din 11 țări (Austria, Canada, Cehia, Elveția, Franța, Germania, Israel, Italia, Marea Britanie, România, Spania). FITPTI a fost apreciat la nivel național ca exemplu de bune practici și de reușită, în condițiile în care foarte multe manifestări festivaliere din țară și străinătate s-au anulat din cauza epidemiei. A fost o ediție de mare succes a FITPTI, în ciuda celui de-al patrulea val Covid 19, care era în ascensiune fix în perioada manifestării.
În luna decembrie, Teatrul Luceafărul a marcat aniversarea a 70 de ani de activitate artistică neîntreruptă printr-un program care a reunit câteva dintre cele mai reușite creații, dezbateri și a editat o nouă ediție a monografiei Teatrului, aflată acum la ediția a III-a.
″A fost o stagiune foarte bună, o parte a ei aflându-ne încă sub controlul sanitar și restricțiile impuse de pandemia cu Covid 19. Chiar și așa, Teatrul Luceafărul și-a desfășurat activitatea adaptându-se, păstrând constant legătura cu publicul atât direct, cât și intermediat tehnologic, imaginând formule artistice atrăgătoare, care să ne mențină la altitudinea valorică cu care am obișnuit publicul și specialiștii″, a declarat Oltița Cîntec, directorul artistic al Teatrului Luceafărul.