
În 12 august 2025, Biblioteca Judeţeană „Gh. Asachi” Iaşi în parteneriat cu Muzeul Național al Literaturii Române Iași și Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași (DGASPC) Iași au derulat o nouă întâlnire în proiectul: Atelierele de Lectură și Educație Muzeală – „Biblio-Vacanța Copiilor”.
Un spațiu al lecturii de vacanță și educației muzeale cu sprijinul voluntarilor bibliotecii (Daiana Nicole Iancu) ce revitalizează și intensifică conduita educațională a tinerilor prezenți din CSS „Veniamin Costache” și CSS „Ion Holban” din cadrul DGASPC Iași.
Activitatea a avut următorul scenariu: deschiderea de către responsabilii de proiect de la Biblioteca Județeană Iași și de la Muzeul Național al Literaturii Române Iași; urmată de vizita în Muzeul „Mihai Eminescu” cu accent pe Colecția „Istoria teatrului românesc”; încheierea a fost rezervată clubului de lectură prin crearea unei povestiri imaginare dar plină de elemente creative, începută de voluntarul bibliotecii și, luând amploare, până la ultimul participant prezent la întâlnire.




Muzeograf, Andreea Tacu precizează: „Această nouă întâlnire din cadrul proiectului „Biblio-vacanța copiilor” a stat sub semnul lui Eminescu. A fost prilejul de a afla mai multe despre viața și creația poetului, de a-l descoperi prin intermediul fotografiilor, al prietenilor de la Junimea și al artiștilor care l-au imortalizat în lucrările lor. În plus, de această dată, toți tinerii participanți la activitate s-au transpus în ipostaza creatorului de literatură. Conduși de imaginație, mai mult sau mai puțin timid, cu toții au contribuit la crearea ad-hoc a unei scurte povestiri. A fost un exercițiu de stimulare a creativității, de ascultare și lucru în echipă care a demonstrat că sprijinindu-se și colaborând pot avea parte de experiențe frumoase de care să își amintească cu plăcere mai târziu.”
Proiectul este implementat în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași și Muzeul Național al Literaturii Române Iași în luna iulie și august 2025.


