Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat contractul pentru lotul 2B Grințieș–Pipirig din Autostrada A8 „Unirii”, unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură rutieră din România.
Lucrările de proiectare și execuție vor fi realizate de Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider de asociere) – Euro-Asfalt d.o.o., TEHNOSTRADE S.R.L. și SPEDITION UMB S.R.L., valoarea contractului ridicându-se la 5,97 miliarde de lei.
Un lot de o complexitate tehnică excepțională
Lotul 2B, în lungime de 31,5 kilometri, este considerat cel mai dificil tronson al Autostrăzii „Unirii” A8, datorită reliefului muntos și lucrărilor de artă de mare anvergură. Acesta traversează județul Neamț și presupune realizarea unor structuri majore, precum tuneluri, viaducte, poduri și pasaje, alături de importante lucrări de excavare și consolidare.
Tuneluri și viaducte spectaculoase
Proiectul prevede construcția a:
- 16 tuneluri, cel mai lung având 940 de metri;
- peste 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea depășind 1.000 de metri în lungime.
Cel mai lung va fi podul peste râul Bistrița și DN15, cu o lungime totală de 1.275 de metri.
În total, aproximativ 20 de kilometri din traseu vor fi reprezentați de tuneluri și pasaje, adică circa 70% din lungimea întregului lot.