Interesul constant al cetățenilor pentru proiectul „Salvator din Pasiune” a determinat la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgenţă „Mihail Sturdza” al județului Iași organizarea unui nou ciclu de pregătire destinat voluntarilor, începând cu data de 11 noiembrie 2023.
Campania „Salvator din Pasiune” își dorește să creeze o legătură tot mai strânsă între societatea civilă și serviciile profesioniste pentru situații de urgență, prin implicarea activă a voluntarilor în soluționarea problemelor cu care comunitatea se confruntă.
Activitățile de voluntariat constau în participarea efectivă la acțiunile de răspuns operativ generate de manifestarea situațiilor de urgenţă (incendii, inundații, dezastre naturale, epidemii etc.), însușirea și punerea în aplicare a noțiunilor de bază în acordarea primului ajutor calificat, implicarea în acțiunile de ajutor umanitar precum și în cele de popularizare în rândul cetățenilor a măsurilor preventive.
Pregătirea voluntarilor se realizează în mod etapizat, prin parcurgerea de ședințe de pregătire, urmate de susținerea unor examene.
Condiții pentru voluntariat
Voluntarul este persoana care îndeplinește, cumulativ, următoarele condiții:
- vârsta cuprinsă între 16 și 65 de ani;
- apt din punct de vedere medical cu mențiunea “apt pentru efort fizic” sau „apt pentru muncă”;
- să nu fi fost condamnat pentru săvârșirea de infracțiuni cu intenție;
- să nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar în cadrul serviciilor inspectoratelor pentru situații de urgență.
În cadrul activității de înscriere, candidatul trebuie să prezinte un dosar care să cuprindă următoarele documente:
a) cerere de înscriere;
b) certificat de cazier judiciar (doar pentru persoanele care au vârsta de peste 18 ani);
c) copie după actul de identitate;
d) aviz psihologic;
e) act doveditor al ultimelor studii absolvite sau în curs de desfăşurare;
f) adeverinţă medicală cu menţiunea „apt pentru efort fizic” sau „apt pentru muncă”;
g) acordul părinţilor/tutorelui legal, doar pentru persoanele care au vârsta sub 18 ani;
h) declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Recrutarea se va face în urma verificării documentelor menționate mai sus, depuse personal, la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Mihail Sturdza” al județului Iași.
Programul de înscriere, recrutare și instruire:
– 25.09.2023-27.10.2023 – depunerea dosarelor complete la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Mihail Sturdza” al județului Iași, situat în Strada Lascăr Catargi, nr. 59
-30.10.2023-10.11.2023, între orele 08:00 – 16:00 semnarea contractelor de către voluntarii admiși în cadrul programului.
– în zilele de 11,12,18 și 19.11.2023 se va organiza un program de instruire inițială pentru voluntari. Participarea la acest curs este obligatorie.
Detalii suplimentare referitoare la activitatea de voluntariat pot fi obținute accesând site-ul Inspectoratului pentru Situații de Urgenţă „Mihail Sturdza”al județului Iași .