IASI Airport a semnat luni, 9 mai, contractul pentru serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor la noua infrastructură, cu firma STRABAG SRL, liderul asocierii care a câștigat licitația pentru proiectul „Dezvoltarea Aeroportului Internațional Iași – Extinderea terminalelor de pasageri și a facilităților de parcare – Extras din SF – Modulul 1”.
La eveniment au participat preşedintele Consiliului Județean, Costel Alexe, vicepreşedinții Marius Sorin DANGA şi Sorin Afloarei, administratorul public al județului, Andrei Cazacu, liderul grupului PNL din CJ, Dolachi Costel, şi liderul grupului PMP din CJ, Marian Uscatu.
„Începem numărătoarea inversă. Peste 16 luni, Iaşul va avea un aeroport nou, al doilea ca mărime din România, după Otopeni. Acest lucru va putea atrage după sine prezența mai multor companii aeriene și implicit o creștere a numărului de destinații. Un aeroport nou va contribui la dezvoltarea Iașului, dar și a întregii regiuni, pentru că ne va oferi mobilitatea de care mediul de afaceri are nevoie, până când vom la dispoziție și o autostradă care să ne lege de vestul țării și de Europa. Pe lângă consolidarea relațiilor de business, modernizarea aeroportului va reprezenta un câștig pentru turiști, dar și pentru cei din diaspora. Este cel mai mare succes de până acum al echipei de la aeroport și al actualei configurații a Consiliului Județean, executiv și legislativ. Am reușit împreună, într-un timp record, să conturăm un proiect fezabil, să obținem finanțare pentru el și să intrăm în linie dreaptă cu lucrările de construire”, a declarat preşedintele CJ, Costel Alexe.
„Prin semnarea contractului cu STRABAG dăm startul lucrărilor la noul terminal și devenim parteneri de încredere într-un proiect vital pentru comunitatea noastră. Este un moment extrem de important ce marchează începutul unui nou capitol în evoluția aeroportului. T4 va fi proiectat pentru a avea o capacitate dublă de procesare față de ce există în prezent. Cifrele de trafic din ultimele două luni (260 de mii de pasageri) arată că terminalele existente nu mai pot face față fluxului de călători, extinderea infrastructurii fiind o necesitate stringentă. La finalul anului viitor vom avea un aeroport nou, dotat la standarde europene, care va aduce o nouă perspectivă și va schimba fața întregului oraș. Am reușit să parcurgem fără sincope toate etapele necesare, așadar suntem în grafic. Urmează o perioadă dificilă de 16 luni, dar sunt convins că rezultatul va fi pe măsura așteptărilor ieșenilor, care se vor putea bucura de toate facilitățile pe care le oferă un aeroport în adevăratul sens al cuvântului. Mulțumesc tuturor celor care s-au implicat în acest proiect, echipei IASI Airport, Consiliului Județean care ne-a sprijinit necondiționat, autorităților și instituțiilor care au înțeles impactul acestei investiții, urând pe această cale mult succes partenerului nostru STRABAG în cel mai mare proiect de dezvoltare a Aeroportului Iași din ultimii ani”, a afirmat Director General R.A. Aeroportul Iași, Romeo Vatră.
„Ne bazăm pe o bună colaborare și sprijin din partea tuturor autorităților implicate în realizarea acestui proiect de anvergură pentru județul Iași și pentru dezvoltarea întregii zone. Lucrările se vor realiza în cadrul unui aeroport funcțional și sub trafic permanent. Aceasta va fi o provocare pentru noi, deoarece trebuie să avem grijă să nu periclităm sau să întrerupem funcționarea aeroportului. Deja am demarat discuții pentru reorganizarea zonei de parcare existente, care se află pe amplasamentul viitorului Terminal. Echipa de conducere a Aeroportului a avut o atitudine proactivă și împreună cu specialiștii din cadrul STRABAG am analizat soluțiile fezabile pentru a devia traficul și păstra cât mai multe locuri de parcare funcționale”, a afirmat Johann Andreas Poelzl, Managing Director STRABAG SRL.
Noul terminal va avea o capacitate de procesare de 3,3 milioane de pasageri/an. În perioadele de vârf, T4 va putea să asigure realizarea formalităţilor pentru 950 de pasageri pe oră. Vor exista șapte porți pentru Plecări și trei porți pentru Sosiri, cu fluxuri bidirecționale, iar îmbarcarea pasagerilor se va face prin aviobridge-uri. În primă fază, vor fi amenajate trei astfel de poduri suspendate.
Viitorul terminal va fi construit cu o amprentă la sol de peste un hectar, pe trei niveluri (subsol, parter, etaj), și va avea o suprafață desfășurată de 31.210 mp, pe o lungime de 200 de metri și o adâncime de 50 de metri. T4 va fi ridicat pe actualul amplasament, în continuarea terminalului T3, și va fi legat de acesta printr-o galerie. T4 va deservi zborurile internaționale, traficul intern urmând a fi transferat din T2 în T3.